Dirk Frans

Als voorzitter van de Hooiktse Dorpsraad weet ik als geen ander wat er leeft in ons dorp. Veilig verkeer, gezellige evenementen, nieuwe fietspaden, ruimte voor onze jeugdbewegingen… ik zette er graag mijn schouders onder en verdedigde waar nodig de Hooiktse belangen. Zo behouden we ons warm, bruisend en groen Koningshooikt!

Dat engagement wil ik nu doortrekken van de Dorpsraad naar het stadsbestuur. Eerlijk, aanspreekbaar en positief, zo wil ik onze mensen van dienst zijn. Met uw steun lukt dat!

Ik zal mij actief inzetten voor de volgende programmapunten:

- De dorpskern en de routes naar de 2 Hooiktse scholen veilig maken voor alle zwakke weggebruikers. Zwaar verkeer wordt uit de dorpskern geweerd via doorgedreven politiecontrole.

- Het gemeentehuis wordt grondig opgefrist en het dak geïsoleerd. De rondgang rond de kerk wordt opgeschoond, verlicht en vergroend.

- Een structurele lokalentoelage voor jeugdbewegingen via een stedelijk bouwfonds. Goed onderhouden sportruimte en groene wandelpaden in Koningshooikt.