Onze speerpunten voor Mobiliteit in Lier

Op 19 juli 2024, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Verkiezingen 2024

Eén uur gratis bovengronds parkeren. Drie nieuwe fietspaden. Met die speerpunten voor mobiliteit trekt de N-VA naar de verkiezingen in Lier.

Schepen van Lokale Economie en Toerisme Ilse Lambrechts: “In 2016 werd het ‘Liers Kwartiertje’ gratis parkeren verdubbeld naar een half uur. Dat was een enorm succes. Vorig jaar werden maar liefst 225.316 gratis tickets gebruikt. Dat succesverhaal wil de N-VA nu verdubbelen. Een volledig Liers Uurtje gratis bovengronds parkeren. Dat is een extra uitgave, maar vooral een hele slimme investering een levendige binnenstad. Het geeft onze winkels in het centrum gelijke wapens tegen baanwinkels of online shoppen.”

Peggy Mortelmans (n°8 op de N-VA-lijst), winkeluitbaatster in de Berlaarsestraat, staat helemaal achter het voorstel: “In mijn krantenwinkel komen veel klanten die even binnenspringen. Voor hen was het gratis half uur praktisch, maar als ze ook nog andere zaken wilden bezoeken werd het krap. Met een gratis uur kunnen ze zonder teveel naar hun horloge te kijken op hun gemak boodschappen doen in ons centrum.”
Maar ook aan de zachte weggebruikers wordt gedacht. In het investeringsprogramma voorzien we drie nieuwe fietspaden:

Schepen van Mobiliteit en Openbare Werken Bert Wollants: “Als de fietspaden langs de Aarschotsesteenweg klaar zijn is de Kesselsesteenweg aan de beurt. De smalle strookjes daar worden veilige en brede fietspaden. Die trekken we ook door in de Marnixdreef. In deelgemeente Koningshooikt voorzien we een volwaardig fietspad op de route Mechelbaan/Beukheuvel/Soeteweide.”
N-VA Lier&Koningshooikt heeft altijd geloofd in een evenwichtig beleid dat zowel de auto als de fietser de nodige ruimte geeft. Dat blijven we doen.

Hoe waardevol vond je dit artikel?