U bent hier
Twee starters in één pop-upwinkel
In de Antwerpsestraat in Lier kunt u tot volgende week zondag loopfietsen, badproducten én gezonde sapjes kopen. JCI Lier bracht hiervoor drie ondernemingen samen in één leegstaand winkelpand. Ze wil met deze pop-upweek het potentieel van de handelspanden in de kijker plaatsen.
Zeggen dat er in de Lierse Antwerpsestraat behoorlijk wat panden leeg staan is een open deur intrappen. JCI Lier wil het tij doen keren met het project 'Pop-up Lier'. Dat moet makelaars en ondernemers dichter bij elkaar brengen. De vormingsbeweging hoopte vijf winkelpanden aan tijdelijke huurders te koppelen, maar dat is helaas niet gelukt. Uiteindelijk kon slechts één winkelpand ingeschakeld worden en dat is dan nog eigendom van het OCMW. Toch is het best interessant om in dat ene winkelpand een kijkje te gaan nemen. Je vindt er namelijk twee bedrijven die tot nog toe niet aan particulieren verkochten. De eerste onderneming is die van Pieter Van Reeth uit Koningshooikt. Hij voert sinds enkele maanden loopfietsen van het Amerikaanse merk Strider in. “Loopfietsen geven kinderen vertrouwen en evenwicht. Ze zorgen er ook voor dat ze zich optimaal kunnen ontwikkelen. Ze leren snel fietsen zonder zijwieltjes op kleurrijke, onderhoudsvriendelijke loopfietsjes. De overstap naar een fiets met pedalen gaat daarna enorm snel. Momenteel verkoop ik alleen aan dealers, maar in deze pop-up verkoop ik uitzonderlijk ook aan particulieren”, zegt Pieter Van Reeth.
“Het is vooral mijn bedoeling om deze loopfietsen bekend te maken bij scholen, ziekenhuizen en mogelijke verkopers. Tijdens deze week kan ik zelf ook nagaan hoe levensvatbaar een winkel in loopfietsen is. Ik onderhandel trouwens met een kandidaat-verkoper, maar wellicht is het huren van een winkel in deze straat te duur voor een starter.”
Koudgeperste groente en fruit
In hetzelfde winkelpand verkoopt Jan Verhoeven sapjes van Gingerwald, zijn eigen merk. “In een oude paardenmelkerij in Lint persen we twee keer per week fruit en groente tot gezonde sapjes. Het gaat om een koude persing, wat betekent dat er haast geen vitaminen verloren gaan. In totaal maken we 65 verschillende combinaties. In de Yellow Fever bijvoorbeeld zit kurkuma, ananas, appel, gember en sinaasappel. De Marathon is gemaakt van spinazie, appel en citroen.”
(HLN, CVR)