We hebben de gevolgen onderschat

Op 24 maart 2011

De verkeersproblemen op de Ring bleken de meeste aanwezigen te beroeren. Volgens Jan Hermans, schepen van Mobiliteit (Lier&Ko), worden alle klachten die bij de stad binnenkomen, ook beantwoord. "Niemand beweert dat er geen pijnpunten zijn, maar we zullen eraan werken. De essentie blijft nog altijd de heraanleg van de Grote Markt. Wij krijgen ook positieve reacties. Zoals de bewoners van het Vlietje en de Vredebergstraat, daar staan paaltjes en er komen geen auto's meer. Maar wie tevreden is, laat zijn stem niet horen." Rik Verwaest (N-VA) merkte daarop fijntjes op dat de heraanleg gebeurt in het kader van het mobiliteitsplan, en niet omgekeerd. Waarop Jan Hermans repliceerde dat wel twee derde van de raadsleden het plan goedkeurde. Verkeersdeskundige Dirk Engels van het studiebureau Tritel was ook aanwezig. "Groot probleem is dat heel wat bestuurders het plan aan hun laars lappen en door de voetgangerszone rijden. We overwegen cameracontrole te plaatsen zodat we zien wie over het Zimmerplein rijdt. Verder zijn de problemen erger dan we verwacht hadden. Zeker wat de Ring betreft. We hebben al vaak aan het Vlaams Gewest gevraagd om de kruispunten te optimaliseren, en deze week herbekijken ze de lichtenregeling. Maar er zijn nog altijd problemen op de Mechelsesteenweg, de Aarschotsesteenweg en de Ring." Tot slot gaf schepen Jan Hermans nog mee dat de middenstand positief in plaats van negatief uit de hoek moet komen, want "zo halen ze meer volk naar Lier".

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is