Centrumbon moet klanten naar handelscentrum lokken

Op 18 juli 2014

Het aantal leegstaande handelspanden steeg in vijf jaar tijd immers van 40 naar 69. Het bestuur wenst deze evolutie met een aantal acties en initiatieven een halt toe te roepen. Tegelijkertijd wil het ook nieuwe klanten naar het centrum te lokken.

Eén van de initiatieven die op poten staat is het verdelen van een geschenkbon, waarmee mensen in de handelszaken van het centrum van Lier en Koningshooikt aankopen kunnen doen. De stad komt bij iedere bon financieel tussen. De bonnen hebben de naam Centrumbon gekregen. Via een wedstrijd in het stadsblad 'Uit De Peperbus' konden inwoners van de stad suggesties insturen. Het schepencollege koos voor Centrumbon, een duidelijke verwijzing naar de handelszaken die de stad wil ondersteunen.

'De kernversterkende maatregelen zijn gericht op het stadscentrum', zegt burgemeester Frank Boogaerts (N-VA). 'De bon moet dan ook die handelszaken in de verf zetten. De keuze voor Centrumbon was dus snel gemaakt.' Meer creatieve inzendingen als Pallieterbon, Tirelier en Schapenkoopje haalden het uiteindelijk niet. Het stadsbestuur hoopt dat de Centrumbon nog voor de kerstperiode kan verdeeld worden.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is