U bent hier
Afspraken in stadskantoor moeten druktes tegengaan
"We laten de dienstverlening nu zo vlot mogelijk verlopen maar dat lukt niet altijd als het heel erg druk is. Vanaf 1 juni moet dit verbeteren", zegt schepen Rik Pets (N-VA).Voor sommige dienstverleningen wordt er al op afspraak gewerkt maar daar komen nu diensten als burgerzaken, economie, stedenbouw, verkeer, milieu en woonwijzer bij. De burgers of klanten zullen een afspraak kunnen maken via www.lier.be, het algemene infonummer, aan de onthaalbalie of het loket. De startdatum wanneer mensen ook echt hun afspraak kunnen vastpinnen wordt later nog bekendgemaakt. In het gemeentehuis van Koningshooikt zal men enkel op afspraak kunnen langsgaan voor burgerzaken.Ondertussen zal het e-loket op de stadswebsite verbeterd worden zodat meer en meer zaken van thuis uit kunnen geregeld worden. Een vlotte dienstverlening is zeker nodig aangezien de loketten het afgelopen jaar meer dan 43.000 klantencontacten hadden, het e-loket kreeg meer dan tweeduizend contacten en de telefoon van het algemene infonummer aan de balie rinkelt gemiddeld eenmaal om de drie à vier minuten.Vanaf donderdag starten de kantoren van de stad ook met het uitreiken van biometrische reispassen en elektronische vreemdelingenkaarten.